Muffins med glass i

Har varit tyst här ett par dagar nu, men har åkt ner till lägenheten och börjat skolan igen. Så har haft lite fullt upp med att komma iordning i lägenheten och med lite andra grejer :D Men här kommer jag med ett recept som jag hittade på den här bloggen. jätte gott recept och en väldigt bra blogg :D Hon hade i praliner men jag skippade det.


Ingredienser:
100 g smör el margarin
2 ägg
150 g socker (1 dl= ca 90 g)
2 tsk vaniljsocker
2,5 dl mjöl
1 tsk bakpulver
200-250 g glass, jag mätte aldrig upp glassen utan smakade tills jag kände att det var bra

 Gör så här:
Häll socker, vaniljsocker och smör i en bunke och vispa det fluffigt.
Tillsätt ett ägg i taget och vispa/mixa några minuter i taget efter varje ägg.
Blanda mjöl och bakpulver i en skål och sikta ner blandningen i smör och äggblandningen.
Mixa ihop allt (om du har en assistent) eller vänd ner mjölet tills det är blandat och en slät smet.
Sen är det dags att ha i glassen!

Jag delade upp min smet i 2 skålar för jag ville ha några med kokos och resten med glass i :D

I med glassen. Jag tog noggerglass :D

Här är muffinssmeten blandad med glassen

De tre längst fram är med kokos resten är med glass i :D

Klara!


Kommentarer
Postat av: Helena

God morgon , God morgon :). Har varit i Stockholm några dagar o då passar det ju perfekt att jag vaknade tidigt idag så kan jag gå igenom de inlägg i din blogg som jag har missat denna veckan :) Kramar

2011-09-03 @ 06:50:53
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/
Postat av: Pernilla -Bli min jäst

Vad roligt att du har testat de här, och tack för länkningen :) Lät ju supergott med noggerglass, måste jag prova nån gång! :)

2012-02-22 @ 17:37:30
URL: http://bliminjast.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0