Vaniljmuffins, ca 10-12 st

Tycker det här muffinsreceptet är otroligt gott :D Finns i en otroligt bra muffinsbok av Johan Åkerberg, se bild nedan :D


175 grader
ca 20-25 min

Ingredienser:
4 dl vetemjöl
3 dl socker
2 ½ tsk bakpulver
½ tsk salt
100 g rumstempererat smör
2 dl mjölk
2 ägg
2 tsk vaniljsocker

Gör så här:
Sikta ihop mjöl, socker, salt och bakpulver i en bunke och blanda tillsammans med smöret
Häll i 1 dl mjölk och rör smeten slät
Ta en till bunke och häll i resten av mjölken, ägg och vaniljsocker där
Blanda ner äggblandningen i smeten
Vänd i/toppa med önskad fyllning/smaksättning. Jag valde blåbär och vaniljkräm :D Länk till hur man gör egen vaniljkräm hittar ni längst ner :D
Häll upp i muffinsformar
Grädda mitt i ugnen i 20-25 min i 175 grader


Gjorde ett hål i muffinserna och fyllde med vaniljkräm :D


Muffinsboken :D

Och här hittar ni receptet på hemmagjord vaniljkräm :D


Kommentarer
Postat av: Fishis

Kul att du tycker om bloggiden ;) Bakbloggar är ju fantastisk trevligt att kika in i oxå! Vilka annorlunda muffinsforma, det var nåt nytt ;)

-ÄT MER FISK www.bloggfisken.blogg.se ;)

2011-07-06 @ 21:20:09
URL: http://bloggfisken.blogg.se/
Postat av: Fishis

Då måste jag skynda mig upp till Åhlens och fynda jag med ;)

-ÄT MER FISK www.bloggfisken.blogg.se ;)

2011-07-10 @ 17:25:22
URL: http:// www.bloggfisken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0