vetekrans och längd

Gjorde en vetekrans och längd förut som jag inte har delat med mig av till er än. Kommer dock inte ihåg vilket recept jag använde mig av. Men tänkte i alla fall visa hur jag gjorde dem :)
För att göra en slags flätad längd, gör som på bilden och lägg sedan varannan "pinne" över varandra. så du höger, vänster, höger osv. och korsar dem. Här har jag brett på margaring och sedan strött över kanel och socker.
så här blev den sen när den hade jäst klart. Innan du har in den i ugnen pensla på ägg och strö över pärlsocker
och här är den klar
För att göra en klippt krans kavlar du ut en lite bredare rektangel än när du gör bullar. Ha på fyllning på hela och rulla ihop den som vanligt. Gör den sedan till en cirkel och öppna upp ena änden lite och lägg in den andra där. Försök sedan att få den jämntjock. Efter det är det dags för att klippa den. Klipp lite snett och om några kanter sticker ut, fixa till dem lite lätt med handen för annars är det lätt att de blir brända i ugnen. Färdigt! Man kan även klippa sicksack.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0