Pitabröd, renskav och wokade grönsaker

Tänkte att eftersom jag inte bakar så ofta längre (förutom i skolan), kan jag börja lägga upp matrecept här också eftersom jag lagar mat varje dag. Så här kommer ett som jag för första gången åt hos några bekanta till familjen uppe i norrland, mycket gott är det :)


Detta är vad som behövs:
Pitabröd
Renskav
Wokade grönsaker
Dressing, jag brukar köra på hamburgerdressing men det går säkert med andra också :)

Stek renskaven och dela den i mindre bitar, jag brukar använda två gafflar eller något och dra så att bitarna blir mindre.

Häll sedan i lite wokade grönsaker och stek dem tills de har tinat

Värm sedan pitabröden i en brödrost eller i ugn i 225 grader tills det har fått en liten gyllenbrun färg. Om det bara är jag som ska äta brukar jag köra dem i brödrosten, annars ugnen. Skär sedan av en liten bit längst upp så att man får ett litet hål

Sedan är det bara att fylla det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0